Iedereen weet dat we aan de slag moeten met het voorkomen van klimaatverandering. Maar het lijkt zo ver weg: zowel de mogelijkheden als het gevaar zijn bijna onvoorstelbaar. De opgave lijkt gigantisch. Mensen hebben vaak geen idee van wat er al gebeurt en wat er vandaag al mogelijk is. Precies met die twee zaken zijn de leden van de Nederlandse Vereniging voor Duurzame Energie bezig. We willen ervoor te zorgen dat zij dat nog beter kunnen gaan doen, door het verhaal van die Nederlandse bedrijven beter bekend te maken in Den Haag en bij het grote publiek.
We maken een campagne rondom de verkiezingen die laat zien dat we moeten focussen op vandaag om problemen van morgen op te lossen. Vandaag maken we de keuzes. Vandaag bedenken we de oplossingen. Vandaag al hebben we de mogelijkheden en de technologie om ons land te verduurzamen en klimaatverandering te voorkomen. Morgen begint vandaag.
We maakten een strategie gebaseerd op gedragswetenschap en gericht op het bereiken van beslissers in de politiek en het bestuur. Onze campagne was sterk gericht op het creëren van een positief gevoel en het steeds weer herhalen van de framing om maximaal effect te creëren.
Een campagne die tot veel zichtbaarheid leidde bij de doelgroep en ook de achterban. Die de NVDE ook mede neerzette als belangrijke partner in de energietransitie en verduurzaming van Nederland. En waarvan de frames die we bedacht hebben jaren later nog steeds met succes door de klant worden ingezet.