De bouw loopt vast terwijl het vrijwel nooit zo nodig was om te bouwen, te vernieuwen en te verduurzamen. Juist in deze tijd van woningnood, klimaatverandering en energietransitie is het belangrijk om te beseffen dat de bouwsector onmisbaar is voor het oplossen van de grote uitdagingen van onze tijd.
We maken een campagne rondom de verkiezingen die laat zien dat we om problemen van morgen op te lossen, we moeten focussen op vandaag.
Vandaag maken we de keuzes. Vandaag bedenken we de oplossingen. Vandaag al hebben we de mogelijkheden en de technologie om ons land te verduurzamen en klimaatverandering te voorkomen. Morgen begint vandaag.
We maakten een strategie gebaseerd op gedragswetenschap en gericht op het bereiken van beslissers in de politiek en het bestuur. Onze campagne was sterk gericht op het creëren van een positief gevoel en het steeds weer herhalen van de framing om maximaal effect te creëren.
Het team van Bouwend Nederland slaagde erin een positief gevoel te creëren over de bouw- en infrasector. Leidend tot zowel goede aandacht in de media als duidelijke beleidsresultaten.